wskazówki, jak najlepiej wykorzystać swój tracker

  • Jeśli chodzi o urządzenia do monitorowania kondycji, Apple Watch to wyrafinowana (ale prosta w użyciu) technologia.

    Jeśli zdecydowałeś się i najlepsze urządzenia do monitorowania kondycji i smartwatche na rynku, kupiłeś Apple Watch, następnym krokiem jest nauczenie się, jak go skonfigurować. W końcu będziesz chciał jak najlepiej z niego korzystać, gdy go założysz. Wspaniałą wiadomością jest to, że wystarczy kilka prostych kroków, aby ustawić zegarek i rozpocząć, jak wyjaśniliśmy poniżej.

    Zanim jednak się ustawisz, aby poprawnie zsynchronizować zegarek (i mieć pełną kontrolę nad nowym elementem technologii), musisz upewnić się, że masz iPhone’a z pobraną najnowszą wersją iOS. Po rozwiązaniu tego musisz zrobić.

    Jak skonfigurować zegarek Apple: synchronizacja z iPhonem

    Chcesz wyjąć nowy zegarek z błyszczącego białego pudełka? A potem jak najszybciej załóż go na nadgarstek? Nie winimy cię. Ale to nie jest idealny sposób na skonfigurowanie go. W rzeczywistości, dla ułatwienia, najlepszym sposobem zsynchronizowania nowego zegarka Apple Watch z telefonem jest położenie go na czystej, płaskiej powierzchni.

    Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, podłącz zegarek do ładowarki. Po całkowitym naładowaniu możesz go włączyć. Znajdź przycisk z boku zegarka i przytrzymaj go, aż zobaczysz logo Apple. Upewnij się, że Twój iPhone jest podłączony do WIFI i że Bluetooth jest włączony.

    Gdy nowy zegarek Apple Watch ożyje, skieruje Cię bliżej telefonu w celu sparowania. Powinieneś zobaczyć słowa „Użyj swojego iPhone’a do skonfigurowania tego Apple Watch”. Kliknij Dalej, aby rozpocząć synchronizację.

    Jeśli przenosisz dane ze starego zegarka Apple Watch, przed rozpoczęciem tego procesu upewnij się, że wykonałeś jego kopię zapasową. W przeciwnym razie dane mogą zostać utracone. Upewnij się, że nie oddalasz telefonu od zegarka Apple Watch, dopóki ten proces nie zostanie zakończony.

    Dlaczego musisz zalogować się za pomocą swojego Apple ID

    W połowie procesu synchronizacji powinien pojawić się komunikat z poleceniem zbliżenia zegarka Apple Watch do aparatu w telefonie. Nadszedł czas, aby (w końcu) założyć zegarek na nadgarstek i kontynuować proces konfiguracji. Zwykle zajmuje to kilka sekund, zanim pojawi się druga wiadomość informująca o sparowaniu.

    W tym momencie urządzenia będą również monitować o zalogowanie się do zegarka za pomocą identyfikatora Apple ID, którego używasz w telefonie. Oznacza to, że możesz następnie przenosić aplikacje, a także używać swojego konta do zakupów w aplikacji. W tym momencie możesz również wprowadzić dane swojej karty kredytowej do Apple Pay, jeśli chcesz je aktywować.

    Możesz również zostać poproszony o wprowadzenie hasła. Zawsze dobrze jest to zrobić, na wypadek zgubienia lub kradzieży zegarka. Spróbuj wybrać kombinację, która nie będzie oczywista. I tylko ty będziesz wiedział.

    Najlepszy sposób na porządkowanie aplikacji

    Zegarek będzie wyposażony w podstawowe aplikacje, które prawdopodobnie znasz już na swoim telefonie. Należą do nich Apple Pay i aplikacja Activity, która śledzi Twoje kroki. Będziesz także mógł zobaczyć swoje wiadomości i połączenia telefoniczne na zegarku.

    Synchronizowanie telefonu i zegarka oznacza, że ​​możesz używać aplikacji Apple Watch na telefonie. Dzięki temu możesz dostosować wygląd zegarka lub zmienić kolejność lub usunąć aplikacje. Aby to zrobić, wystarczy dotknąć aplikacji na telefonie, a następnie „Mój zegarek”, aby wprowadzić zmiany.

    Ekran Apple Watch

    Poznaj swoje aplikacje zdrowotne i fitness

    Jednym z głównych powodów zakupu zegarka Apple Watch było prawdopodobnie używanie go do śledzenia stanu zdrowia i sprawności. Najprawdopodobniej znasz aplikację Activity na swoim iPhonie. Dzięki wizualnym pierścieniom ruchu i ćwiczeń możesz uzyskać przegląd stanu zdrowia i sprawności. To kluczowy element zegarka Apple Watch.

    Chcesz zmienić swoje codzienne cele dotyczące ruchu i ćwiczeń? Przejdź do pierścieni w aplikacji Aktywność, a następnie zwiększ lub zmniejsz liczbę kalorii, które chcesz spalać każdego dnia. Pierścień Stań podpowiada również, jak wstawać i ruszać się przez cały dzień.

    Jeśli lubisz swoją kondycję i chcesz czegoś bardziej szczegółowego, aplikacja Trening daje Ci możliwość wyznaczania celów dla różnych treningów. Obejmuje to bieganie, pływanie lub jazdę na rowerze. Gdy zdecydujesz, jaki cel chcesz wyznaczyć, dotknij treningu, który chcesz wykonać. Następnie kliknij trzy kropki (przycisk więcej) – ustaw cel (czas lub dystans), a następnie rozpocznij trening.

    Podczas ćwiczeń możesz po prostu podnieść nadgarstek, a ekran ożyje. To pokaże Ci, na przykład, ile mil przejechałeś i ile kalorii spaliłeś.

    Korzystanie z zegarka Apple Watch w celu poprawy zdrowia

    Jeśli chcesz wyjść poza to, Apple Watch ma inne wstępnie ustawione aplikacje, których możesz użyć, aby uzyskać bardziej szczegółowy obraz swojego zdrowia.

    Dostępna na Apple Watch seria 4 i nowszych, aplikacja EKG (część aplikacji Zdrowie) rejestruje elektrokardiogram serca, aby sprawdzić, czy działa prawidłowo. Kolejną atrakcją dla kobiet jest aplikacja Cycle Tracking. Dostępne na większości iPhone’ów, pomaga nagrywać cykl menstruacyjny, umożliwiając uzyskanie wyraźniejszego obrazu lub odnotowanie wszelkich nieprawidłowych wzorców.

    To jednak dopiero początek. Apple Watch ma inny 20 000 aplikacji dostępny. Obejmują one wszystko, od wskazówek żywieniowych po wędrówki, które można pobrać za pośrednictwem aplikacji Apple Watch na iPhone’a.