8 najlepszych alternatyw dla kawy, które Cię obudzą, według ekspertów

Przy rosnącej liczbie osób pijących kawę codziennie, można śmiało powiedzieć, że Amerykanie uwielbiają kawę. A jeśli jesteś jednym z ludzi w tłumie, który próbuje ograniczyć spożycie kofeiny, ale nie może poświęcić zastrzyku energii, może być trudno odstawić filiżankę. Ale zamiast próbować całkowicie odciąć kawę, możesz rozważyć kilka alternatyw dla kawy, które nadal Cię obudzą.

„Ponieważ każda osoba jest inna, ważne jest, aby zainteresować się (i szczerze) tym, jak kawa może wpływać na twoje ciało i jak bardzo czujesz, że naprawdę tego potrzebujesz” – mówi Josie Santi, trenerka holistycznego odżywiania i założycielka Wellness By Josie. „Jeśli czujesz, że potrzebujesz kofeiny lub bez niej nie możesz zasnąć, [it’s worth] znalezienie podstawowej przyczyny”.

Jak wszystko, nadmiar kofeiny niekoniecznie jest dla Ciebie dobry. „Kofeina uwalnia adrenalinę (czyli sposób, w jaki daje ci energię), ale adrenalina jest również związana z reakcją walki lub ucieczki, co oznacza, że ​​możesz czuć się bardziej niespokojny lub reagować bardziej niespokojnie w sytuacjach stresowych. Ponadto nadmiar kofeiny może powodować zaburzenia równowagi hormonalnej” – mówi Santi, który sugeruje picie kawy bezkofeinowej przed i w trakcie miesiączki, jeśli masz skłonność do intensywnych objawów.

„Poszukując alternatywy dla kawy, wiele rzeczy, które lubisz, zależy od tego, co kochasz w kawie” – Willow Jarosh MS RD CDN, zarejestrowana dietetyk i dietetyk, ekspert ds. zdrowia Health-Ade Kombucha i współautorka książki Książka kucharska zdrowej i szczęśliwej ciąży, mówi Gwar. „Jeśli chodzi o smak, kluczem jest szukanie czegoś o bogatym, złożonym smaku. Jeśli jest to ciepło kojącego porannego łyka, ważna jest opcja ciepła. Jeśli jest to szum kofeiny, to powinno to być częścią alternatywą. Jeśli z jakiegoś powodu musisz zastąpić kawę, to przynajmniej twoja alternatywa może przynieść ci najwięcej radości! ” A jeśli nie wiesz, od czego zacząć, oto osiem substytutów kawy, które pomogą Ci odłożyć kawę, ale nadal zachowują energię.

1

Herbata Matcha

Shutterstock

Matcha to zielony proszek, który powstaje podczas mielenia młodych liści herbaty i może zastąpić doskonałą alternatywę kawy, szczególnie dla osób, które nie chcą czuć się nerwowo. „Matcha zawiera kofeinę wraz z L-teaniną, aminokwasem, który relaksuje umysł bez senności” – mówi Jarosh. „Ostatnie badania sugerują, że L-teanina może współpracować z kofeiną, aby wywierać pozytywny wpływ na funkcje poznawcze i nastrój. To może wyjaśniać, dlaczego wiele osób twierdzi, że energia, którą czerpią z zielonej herbaty, jest bardziej zrelaksowaną energią, która nie powoduje uczucia roztrzęsienia”. Dodaje również, że ponieważ cały liść rośliny herbaty matcha jest zmielony na herbatę, możesz otrzymać niewielką dawkę błonnika na początek dnia. Santi zgadza się, mówiąc Gwarowi: „Jeśli sięgasz po drugą filiżankę kawy i wiesz, że odczuwasz negatywne skutki (drżenie, ból głowy, rozstrój żołądka itp.), ale nadal chcesz naprawić kofeinę, rozważ przejście na matchę lub herbatę”.

2

Zielona herbata

Oprócz wielu korzyści zdrowotnych zielona herbata jest również świetną alternatywą dla picia kawy. „Zielona herbata jest minimalnie przetworzona i ma największe korzyści zdrowotne ze wszystkich dostępnych herbat” – mówi Bustle dr Anthony Kouri, chirurg ortopeda z University of Toledo Medical Center. „Wiele badań wykazało, że osoby pijące zieloną herbatę są znacznie mniej narażone na raka pęcherza, piersi, płuc, żołądka, trzustki i jelita grubego. Ponadto badania wskazują, że zielona herbata pomaga zmniejszyć cukrzycę typu 2 i choroby serca. Kofeina w zielonej herbacie pomaga poprawić sprawność umysłową, a także [increased] Kouri dodaje, że chociaż toczyła się debata na temat tego, ile zielonej herbaty należy pić w ciągu dnia, aby uzyskać maksymalne korzyści zdrowotne, sugeruje spożywanie 3-5 filiżanek.

3

Ocet Jabłkowy

Ocet jabłkowy może służyć jako zastrzyk energii i zastępuj poranną kawę. „Jest to napój bezkofeinowy wytwarzany ze sfermentowanych jabłek i zawiera związek zwany kwasem octowym” – mówi Kouri. „Wykazano, że ma to korzystny wpływ na wrażliwość na insulinę i poziom cukru we krwi”. Chociaż ocet jabłkowy może dawać energię i zapewniać inne korzyści zdrowotne, Kouri sugeruje, aby zawsze pić go z łykiem wody, ponieważ kwasowość octu jabłkowego może uszkodzić zęby, jeśli jest przyjmowany bezpośrednio.

4

Koktajle

mappodile/E+/Getty Images

Istnieje wiele naturalnych składników, które mogą dodać energii zamiast kawy, dlatego warto połączyć je w smoothie na początek dnia. „Smoothies dostarczają porcje owoców i warzyw, których wielu z nas brakuje w naszej diecie” – mówi Bustle Natalie Allen, zarejestrowana dietetyczka i instruktorka nauk biomedycznych na Missouri State University. „Dodanie białka, takiego jak jogurt, pomoże ci się napełnić. Koktajle to świetny początek dnia z węglowodanami, błonnikiem, przeciwutleniaczami i białkiem”.

5

Złote Mleko

Chociaż ludzie często piją złote mleko w nocy, Kouri sugeruje, że może to być dobra alternatywa dla kawy, która zapewni Ci energię przez cały dzień. „To tradycyjny indyjski napój bez kofeiny, który jest podgrzewany i zawiera imbir, cynamon, kurkumę i czarny pieprz. Można również dodać miód i wanilię” – mówi. „Przyprawy tworzące złote mleko mają silne właściwości przeciwzapalne dzięki chemicznej kurkuminie, aktywnemu składnikowi kurkumy. Niektóre badania wykazały, że spożywanie 500 mg kurkuminy jest równoważne 50 mg leku na zapalenie stawów (przeciwzapalne)”. Kouri dodaje również, że istnieją badania, które pokazują, że picie złotego mleka może poprawić zdrowie psychiczne, pamięć i gęstość kości.

6

Herbata Yerba Mate

Herbata Yerba Mate to południowoamerykańska herbata, która pochodzi z liści i gałązek rośliny Yerba Mate z regionu. Od setek lat służy w regionie jako przypominający kawę wzmacniacz energii. „Jedna filiżanka Yerba Mate odpowiada mniej więcej kofeinie w przeciętnej filiżance kawy” – mówi Kouri. “Zawiera […] teobromina, która również występuje w czekoladzie i jest naturalnie występującym środkiem pobudzającym. Daje gładszą, trwalszą energię bez uczucia zdenerwowania, jakie daje kawa”. Kouri mówi również, że Yerba Mate jest wypełniona przeciwutleniaczami, które pomagają obniżyć ciśnienie krwi i zapobiegają chorobom serca.

7

Domowe gorące kakao

Chociaż możesz pomyśleć o gorącym kakao jako napoju na noc, który pomoże Ci się zrelaksować i zasnąć, Jarosh wyjaśnia, że ​​może być również świetną alternatywą dla kawy. „Ubijanie proszku kakaowego do ciepłego mleka z wybranym słodzikiem może stworzyć poranny napój, który jest pełen silnych przeciwutleniaczy, ma bogactwo i profil smakowy podobny do kawy (zwłaszcza jeśli zlekceważysz słodzik), a nawet może mieć trochę nastroju zwiększenie korzyści (naukowcy nadal nie są pewni, jaki mechanizm może powodować poprawę nastroju obserwowaną w niektórych badaniach)” – mówi. „Kakao zawiera również magnez, który może pomóc rozluźnić mięśnie w ciele, więc jeśli polegasz na kawie, aby pomóc ci w regularnym popijaniu gorącego kakao, może również pomóc”.

8

Kombucha

Kombucha to nie tylko zabawny trend, który pojawia się wszędzie, to także kolejny potencjalny zamiennik kawy dla tych, którzy próbują ograniczyć. „Kombucha wykorzystuje herbatę jako medium fermentacyjne, więc pijący czerpią korzyści z działania L-teaniny wraz z kofeiną, aby stworzyć bardziej równomierną energię bez zdenerwowania” – mówi Jarosh. „Ale kombucha zawiera mniej kofeiny na filiżankę niż zwykła stara filiżanka herbaty, więc dla osób, które chcą łagodnego i delikatnego zastrzyku kofeiny, kombucha jest świetna. Ponadto dostarcza bakterie probiotyczne, a także pobudza ”.

A jeśli jeszcze gorzej, kawa bezkofeinowa jest zawsze opcją. Jego nadal kawa, ale bezkofeinowa daje ten sam wspaniały smak bez kofeiny.

Niezależnie od tego, czy chcesz całkowicie wyeliminować kawę, czy po prostu wypróbować kilka zabawnych alternatyw, te substytuty kawy to świetny sposób, aby się obudzić i rozpocząć dzień w nowy sposób.

Dodatkowa sprawozdawczość autorstwa Sieny Gagliano.