5 rzeczy, które musisz wiedzieć, zanim zaczniesz

  • Często widzisz innych spacerowiczów używających kijów, gdy jesteś w drodze? Okazuje się, że nie tylko sprawiają, że wyglądasz jak chodzący profesjonalista, ale także pomagają spalić więcej kalorii.

    To nie tylko para najlepsze damskie buty do chodzenia pomoże Ci ożywić Twój trening marszu – to także styl, który wybierasz. Krok do przodu, nordic walking. W przeciwieństwie do metod, które polegają na szybkości w celu uzyskania wyników, nordic walking to bardziej technika.

    Nigdy wcześniej o tym nie słyszałem? Polega na trzymaniu kija w każdej dłoni, aby upewnić się, że używasz zarówno mięśni górnej części ciała, jak i nóg. To sprawia, że ​​pracujesz ciężej, ale wydaje się, że mniej wysiłku – wygrana-wygrana! Co więcej, jego korzyści zdrowotne wykraczają poza sprawność fizyczną. Diabetes UK i W W zarówno polecam, jak i niektórym pomaga drenaż limfatyczny po operacji raka piersi.

    I to nie wszystko. „Public Health England (PHE) i Centre for Aging Better niedawno powiedziały, że jest jednym z tych najlepsze zajęcia wzmacniające mięśnie i równowagę ”, mówi dr Melanie Wynne-Jones,„ co ma zasadnicze znaczenie, ponieważ z wiekiem sytuacja ulega pogorszeniu, przez co stajemy się bardziej podatne na upadki. ”

    Oto wszystko, co musisz wiedzieć o nordic walking, zanim zaczniesz:

    1 Dlaczego nordic walking sprawi, że poczujesz się lżejszy i poprawisz kondycję

    Wychodzenie z kijkami – znane również jako nordic walking – wykorzystuje jednocześnie górną i dolną część ciała. To ci pomaga spalić do 46% więcej kalorii w porównaniu ze zwykłym chodzeniem.

    „Trzymanie się kijów oznacza, że ​​mięśnie górnej części ciała są używane, a także nogi – trochę tak, jak podczas korzystania z orbitreka na siłowni” – wyjaśnia Gill Stewart z Nordic Walking UK. „Kiedy używasz kijów do poruszania się, twoje ciało musi pracować ciężej. Jednak sprytne jest to, że ponieważ kijki przejmują część ciężaru kolan i dolnych stawów ciała, czujesz się lżej na stopach ”.

    Nordic walking również poprawia postawę, dzięki czemu jest idealny dla osób z problemami z szyją, ramionami i plecami. Ponadto równomiernie rozprowadza masę ciała, zmniejszając nacisk na kolana i stawy.

    2 Jak każdy może skorzystać na nordic walking

    Początkujący czy profesjonalista? Nordic walking to najbliższy sposób na naprawdę spersonalizowany spacer. Zrobione poprawnie, spala kalorie i poprawia kondycję. Chcesz trochę stonować? Wtedy staje się idealnym reżimem powrotu do sprawności dla osób z bóle stawów, szyi i pleców.

    „Jest to idealne rozwiązanie, ponieważ kijki zmniejszają nacisk na dolne stawy” – mówi Gill. „Możesz dodać grupy mięśni i naprawdę pracuj bez dyskomfortu coś jak bieganie. Nazywamy to „podkręcaniem biegów”! Bieguny pomagają iść naprzód – wydaje się to łatwiejsze, a ludzie mogą trwać dłużej ”.

    3 Jaka jest właściwa technika nordic walking?

    „To nie jest zwykłe chodzenie z kijami” – mówi Gill. „To proste, ale właściwe nordic walking to różnica między wyjściem na spacer z parą kijków a efektywny trening. Musisz nauczyć się ich używać, aby uzyskać napęd i nie uszkodzić stawów nadgarstka. Kilka sesji z trenerem nauczy Cię techniki ”. Gill mówi:

    • Zacznij od naturalnego chodzenia. Rozluźnij ramiona i ramiona i odchyl się od ramion.
    • Trzymaj uchwyty tyczki, niezbyt mocno. Paski są tam, abyś mógł rozluźnić chwyt. Przesuń ramię do przodu przed ciałem, ale trzymaj kijki pochylone do tyłu, aby popychały cię do przodu.
    • Pochyl się lekko do przodu. Z każdym krokiem wyląduj na pięcie i przeturlaj się przez stopę, aby odepchnąć się na palcach.
    • Trzymaj ręce prosto, gdy odpychasz kijki. Będziesz jeszcze bardziej pracować nad plecami i brzuchem. Po każdym uderzeniu otwórz rękę i zwolnij kij, ale trzymaj go blisko ciała. Jeśli chcesz ćwiczyć 90% mięśni swojego ciała, musisz pokazać, jak uderzać i odpychać, aby nogi poruszały się prawidłowo.

    4 Dlaczego musisz budować się na dłuższe spacery

    Chociaż może to być kuszące, musisz zacząć powoli nordic walking. „Nie idź od zera do dwóch godzin na nogach” – mówi Gill. „Kiedy już nauczysz się techniki, zacznij od 30 minut, aż poczujesz się komfortowo – i nie martw się, jeśli nie masz mil otwartej przestrzeni. Niektórzy nordic walking są ściśle miejscy, korzystają tylko z ulic i lokalnych parków. Dłuższe grupowe spacery przygodowe są łatwe do znalezienia przez trenera – wszystkie są bardzo towarzyskie i interaktywne ”.

    Sprawdź nordicwalking.co.uk lub britishnordicwalking.org.uk znaleźć instruktorów i wiele porad.

    CZYTAJ WIĘCEJ: Oto główne powody, dla których chodzenie jest dobre dla zdrowia

    5 Jakie kijki wybrać do nordic walking?

    Niestety, jeśli chodzi o wybór kijków, nie chodzi tylko o jeden rozmiar dla wszystkich. Jedna ankieta odkrył, że kijki mogą zmniejszyć obciążenie stawów nawet o 25%, więc znalezienie odpowiednich dla Ciebie jest niezbędne, aby czerpać korzyści zdrowotne.

    Nie tylko muszą mieć odpowiednią wysokość (gdy stoisz, Twoja ręka powinna być w stanie chwycić kijki łokciem pod kątem 90 °), ale możliwość regulacji ma również zalety. Dobrym pomysłem jest również pasek z mechanizmem szybkiego odpinania. „Jest to o wiele łatwiejsze, gdy otwierasz bramę lub wydmuchujesz nos” – mówi Gill.

    Najlepsze kijki do nordic walking do kupienia dzisiaj

    Oto nasz wybór najlepszych kijków, niezależnie od Twoich umiejętności chodzenia:

    Robens Coniston T7 Składane kijki trekkingowe

    Nordic Walking: Robens Coniston T7 składane kijki trekkingowe

    Najlepsza para składana: Masz mało miejsca w bagażu lub chcesz schować kijki, zatrzymując się na lunch w pubie? Pakują się do zaledwie 37 cm, więc idealnie nadają się do Twojej walizki. Kochamy.

    ZOBACZ TERAZ: Robens Coniston T7 Składane kije trekkingowe

    Kijki trekkingowe Black Diamond Trail Ergo Cork

    Kijki trekkingowe Nordic Walking Black Diamond Ergo Cork

    Najlepszy zakup premium: Zwykli spacerowicze mogą chcieć zainwestować w coś bardziej wyjątkowego i to jest ten wybór. Te kijki nie tylko mają korkową rękojeść zapewniającą wygodny chwyt, ale nadają się na każdą porę roku.

    ZOBACZ TERAZ: Kijki trekkingowe Black Diamond Trail Ergo Cork

    Kijki do nordic walking Komperdell Carbon Classic Black

    Kijki do nordic walking Komperdell Carbon Classic Black

    Najlepsze dla większości ludzi: W przeciwieństwie do wielu kijków trekkingowych nie są one regulowane, więc nie można ich złożyć, aby je schować. Jednak oceniamy je wysoko, ponieważ piankowa rączka jest super wygodna, dzięki czemu można spacerować kilometrami bez poczucia obciążenia.

    ZOBACZ TERAZ: Kijki do Nordic Walking firmy Komperdell Carbon Classic Black

    Kijki do Nordic Walking NW P100

    NW_P100_Nordic_Walking_Poles

    Najlepszy zakup budżetowy: Nie jesteś pewien, czy lubisz nordic walking? W takim razie nie musisz tracić fortuny, aby dowiedzieć się więcej. Te kijki są wytrzymałe i świetnie amortyzują – i nie rozbijają brzegu.

    ZOBACZ TERAZ: Kijki do Nordic Walking NW P100

    Kijki trekkingowe Leki Vario XS Speed ​​Lock

    LEKI Vario XS Speed ​​Lock Kijki turystyczne

    Najlepsze dla niższych kobiet: Atrakcyjna para kolorowych kijków, które są idealne dla początkujących i nie tylko, którzy potrzebują mniejszej pary kijów niż standardowa dostępna. Są one również wyposażone w zwalnianie bezpieczeństwa i regulowany pasek.

    ZOBACZ TERAZ: LEKI Vario XS Speed ​​Lock kijki turystyczne

    Wszystko, co pozostało, to chodzić! Cieszyć się!