13 Błędy w relacjach, które ktoś może popełnić, jeśli odczuwa niepokój

Jeśli masz zaburzenie lękowe, to już wiesz, jak bardzo może to wpłynąć na codzienne życie, w tym na to, jak się czujesz w pracy, podczas spotkań z przyjaciółmi, a nawet gdy (próbujesz) zrelaksować się w domu. Ale niepokój może również wpływać na twój związek, zazwyczaj wprowadzając stres, zwątpienie i zmartwienie – wszystkie rzeczy, które mogą zakłócić twoje połączenie, a także rozwój twojego życia jako pary.

Kiedy patrzysz na świat przez niespokojną soczewkę, trudno jest wiedzieć, o co warto się martwić, a co nie. To dlatego możesz czuć się niepewnie w swoim związku lub zamknąć się w trudnych chwilach. Możesz nawet zacząć mieć myśli typu „mój partner pogarsza mój niepokój” i wyrównać jeszcze odłączony i nieufny w miarę upływu czasu.

Jeśli którekolwiek z powyższych uderzy blisko domu, „jedną z najlepszych rzeczy, jakie możesz zrobić, jest wizyta u doradcy”, mówi Bustle Katie Ziskind, LMFT, licencjonowana terapeutka małżeńska i rodzinna. „Spotkanie z terapeutą pomoże ci nauczyć się pozytywnego radzenia sobie umiejętności radzenia sobie z niepokojem w konstruktywny sposób ”.

Pomoże również rozpocząć rozmowę z partnerem o swoim lęku, aby mógł zaoferować wsparcie i pomoc, kiedy tylko będzie to możliwe. Na początku może być trudno się do tego przyznać, ale ostatecznie będzie to oznaczało zdrowszy związek – i miejmy nadzieję uniknięcie pewnych błędów związanych z lękiem, takich jak te wymienione poniżej.

1

Nieobecność ze swoim partnerem

Jednym z efektów ubocznych lęku jest ciągłe uczucie bycia wymeldowanym lub odłączonym. Ponieważ odnosi się do twojego związku, „może to utrudnić [your] partnera, aby poczuć się naprawdę połączonym ”- mówi Bustle, psycholog kliniczny dr Paul DePompo. I odwrotnie.

Jeśli wydaje się, że stajesz się obcy z powodu braku połączenia, DePompo sugeruje podjęcie świadomego wysiłku, aby pozostać obecnym, gdy jesteś w pobliżu swojego partnera. Moment, w którym złapiesz się na odpłynięciu do wszystkich „a co, jeśli?” życiowe pytania, zwróćcie swoją uwagę z powrotem na tu i teraz.

2

Odmowa otwarcia

Niespokojny niepokój może również wpływać na twoje pragnienie lub zdolność otwarcia się i rozmowy z partnerem. „Możesz martwić się„ konsekwencjami ”tego, co mówisz” – mówi DePompo, co z kolei może wywołać poczucie braku kontaktu. Aby przeciwdziałać temu objawowi, skoncentruj się na szczerym i zgodnym z prawdą dzieleniu się, szczególnie w chwilach, w których Ty naprawdę nie chcę.

3

Pochopne wnioski

Podobnie lęk często wiąże się z wyciąganiem pochopnych wniosków. Na przykład, jeśli twój partner jest odległy, możesz od razu wziąć to do siebie i założyć, że zrobiłeś coś złego, mówi Bustle dr Helen Odessky, psycholog kliniczny. I stamtąd możesz się zdenerwować, węszyć przez telefon, założyć, że oszukuje – lista efektów ubocznych jest długa.

To wszystko odbija się na twoim poczuciu zaufania, dlatego pomaga wytrenować mózg – być może z pomocą terapeuty – aby najpierw szukać bardziej rozsądnych wyjaśnień, mówi Odessky. W ten sposób poczujesz się bezpieczniej i będziesz znacznie mniej skłonny do walki ze swoim partnerem.

4

Odmowa próbowania nowych rzeczy

Aby zachować zdrowie, relacje muszą się rozwijać i ewoluować. Ale ponieważ zmiana może być niesamowicie przerażająca dla kogoś z lękiem, staraj się zachować świadomość momentów, w których czujesz, że mówisz „nie”.

Chociaż może to złagodzić niepokój w danej chwili, trzymanie się przewidywalnej ścieżki „może z czasem spowodować, że twój związek stanie się przestarzały” – mówi DePompo. „Jeśli to ty, postaraj się wypróbować różne rzeczy bez względu na to, czy ci się spodoba – niech chodzi o doświadczenie i wstrząśnij nim perfekcjonizmem„ właściwych ”wyborów”.

5

Oczekiwanie, że Twój partner usunie Twój niepokój

Podczas gdy twój partner zdecydowanie powinien być świadomy twojego lęku i pozostawać tak pomocny, jak to tylko możliwe, nie pozwól, aby niespokojne myśli przekonały cię, że muszą go „wyleczyć”.

„Jeśli oczekujemy, że uspokoją każdy strach lub będą stale zapewniać, stawiamy ich w sytuacji, której nie powinni zajmować, mianowicie biorąc odpowiedzialność za nasz niepokój”, Julie Williamson, LPC, NCC, RPT, licencjonowany specjalista doradca, mówi Bustle. „Nie tylko jest to niesprawiedliwe dla twojego partnera, ale także dla ciebie, ponieważ twój partner nie jest w stanie wyleczyć twojego lęku”.

Ta część zależy od ciebie. Dbając o siebie, znajdując relaksujące hobby (jak joga lub medytacja), spotykając się z terapeutą, a może nawet biorąc leki, możesz zacząć radzić sobie sam.

6

Bierna agresja

Ponieważ lęk może prowadzić do poczucia drażliwości, możesz się natknąć na partnera lub zareagować na niego w sposób bierny i agresywny, mówi Williamson. Z biegiem czasu możesz również zauważyć, że nie możesz już prowadzić z nimi rozmów bez szybkiego zejścia w dół. A to nie będzie dobre dla przyszłości twojego związku.

7

Wypuszczanie do niezdrowego stopnia

Jeśli nie radzisz sobie w zdrowy sposób ze swoim lękiem, nie zdziw się, jeśli popełnisz błąd polegający na wyładowywaniu się partnerowi 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Chociaż można trochę odpuścić, robienie tego zbyt często może stać się ciężarem.

„Kiedy jesteśmy niespokojni, możemy czuć się tak przytłoczeni, że musimy być wysłuchani od razu” – mówi Bustle Melissa Kester, LMFT, licencjonowana terapeutka małżeńska i rodzinna. „Jednak to, co dzielimy, to bardzo chaotyczna przemowa ze wszystkim, a także zlewem kuchennym. Podczas gdy my monologujemy, mając nadzieję, że zostaniemy wysłuchani, nasz partner [might tune] nas na zewnątrz ”.

Zamiast wpadać w ten niekorzystny nawyk, idź na siłownię, zacznij biegać, zadzwoń do przyjaciela lub zostaw to wszystko terapeucie.

8

Staje się super zły

„Gniew może pojawić się, gdy czujemy się spanikowani, uwięzieni i niesłyszani” – mówi Kester, co jest rzeczywistością dla prawie każdej niespokojnej osoby, szczególnie podczas kłótni. Zamiast słuchać lub słyszeć, co mówi twój partner, pojawia się twój niepokój, a ty stracić panowanie nad sobą. Niedobrze.

9

Wątpienie w związek

Jeśli zawsze myślisz, że twój związek jest „skazany na zagładę”, przyczyną może być niepokój.

„Ludzie z lękiem mają negatywne rozmowy ze sobą, co może sprawić, że nie będą ufać, że są kochani” – mówi Bustle, psychoterapeutka Tina B. Tessina. „Ta wątpliwość może frustrować partnera i ostatecznie spowodować rezygnację ze związku”.

10

Walcząc z zazdrością

Podobnie, niepokój może wywołać zazdrość, która podniesie jego brzydką głowę, mówi Rosalind Sedacca, CLC, trenerka randek i rozwodów, prawdopodobnie do tego stopnia, że ​​stajesz się podejrzliwy wobec każdego ruchu partnera. Chociaż wynika to z lęku, ten nawyk może nadal wpływać na twój związek i powodować, że twój partner odejdzie. Ale to jeszcze jeden powód, aby szukać sposobów na kontrolowanie niepokojących uczuć i myśli, aby nie stały się przytłaczające.

11

Kontrolowanie

„Ludzie z lękiem często radzą sobie, próbując„ kontrolować ”swoje życie” – mówi Sedacca, co może wyjaśniać, dlaczego masz tendencję do kontrolowania swojego związku.

12

Katastrofalne małe problemy

Jak mówi Sedacca, „niespokojni partnerzy mają tendencję do niszczenia sytuacji, wysadzając rzeczy w powietrze, aby oznaczać więcej lub wyglądać bardziej groźnie niż w rzeczywistości”. To jeden z powodów, dla których nawet jeśli dzieje się coś małego, zanim się zorientujesz, kłócisz się ze swoim partnerem.

13

Unikanie konfliktów za wszelką cenę

To powiedziawszy, niepokój nie zawsze jest „na twojej twarzy”. Może to również spowodować, że się zamkniesz i przestaniesz rozmawiać ze swoim partnerem w sposób, który zdecydowanie nie jest korzystny dla twojego związku.

„Ludzie, którzy są bardziej niespokojni, mają tendencję do myślenia, że ​​nieporozumienia są czymś złym” – mówi Bustle Elizabeth Su, coach życiowy i ekspert od związków. „Często zadowalamy ludzi i martwimy się, że jeśli nie zgadzamy się z naszym partnerem, oznacza to, że nasz związek jest skazany na zagładę”.

Lęk utrudnia zrozumienie, że argumenty są w rzeczywistości dobry rzecz. „Zwykle rezultatem jest ważna rozmowa na temat czegoś, co waliło się między jednym z was lub obojgiem” – mówi Su. Dlatego staraj się nie pozwolić, aby Twój niepokój przeszkodził w prowadzeniu produktywnej rozmowy.

Źródła:

Katie Ziskind, LMFT, licencjonowana terapeutka małżeńska i rodzinna

Dr Paul DePompo, psycholog kliniczny

Dr Helen Odessky, psycholog kliniczny

Julie Williamson, LPC, NCC, RPT, licencjonowany doradca zawodowy

Melissa Kester, LMFT, licencjonowana terapeutka małżeńska i rodzinna

Rosalind Sedacca, CLC, trenerka randek i rozwodów

Dr Tina B. Tessina, psychoterapeutka

Elizabeth Su, life coach i ekspert ds. Relacji